dinsdag 13 mei 2014

Even niet helemaal positief

Even wat minder


Na alle hosanna verhalen, is het nu tijd voor een wat mindere periode. Tot aan Pasen ging het redelijk goed. Rond die tijd begon ik wat vaker klachten te krijgen. Pijn net onder borst, helemaal binnen in mijn lichaam.

Gelukkig had ik in het ziekenhuis een halve apotheek meegekregen, met pijnstillers, middelen tegen misselijkheid en middelen tegen maag/darmkrampen. Vooral de pijnstillers geven wel wat verlichting.

Ook het gewicht ging super........ tot Pasen. Door feestjes, paas-brunch en verdere etentjes kwam ik zomaar weer 3 kg bij. En ik was zo trots op mijn 13,5 kg die ik was afgevallen. Hierna kwam nog een weekendje Parijs. Ik merk wel, dat het mijn humeur niet positief beïnvloedt, als het even wat minder gaat. Daar komt mijn nekpijn nog bij, waarvoor ik fysiotherapie krijg.

Gelukkig gaat het inmiddels weer wat beter. Er is weer wat af, alhoewel ik nog niet bij de stand van voor Pasen ben. Dat ik me wat beter voel, heeft blijkbaar ook een positieve invloed op mijn nek.

Ik ben vorige week op controle geweest bij de endocrinoloog in het Arnhemse Rijnstate ziekenhuis. Was veel moeite (ruim 100 km enkele reis), voor een kort gesprek dat we bijna schriftelijk af hadden kunnen doen. Maar alles was prima.

Voor het eten heb ik een investering gedaan. Ik heb een Philips Airfryer XL aangeschaft, waarmee ik kan bakken zonder of met een klein beetje olie. De eerste resultaten zijn heel bevredigend. Het smaakt prima en het is heel gemakkelijk in het gebruik. Misschien bespaart dit weer de nodige calorieën.
   

De intensieve begeleiding vanuit het ziekenhuis is nu echt een aantal tandjes terug geschroefd. Ik loop weer mee in mijn "eigen" controle programma en heb dan binnenkort ook weer een afspraak met mijn eigen praktijk ondersteuner.

Behalve gewichtsverschillen, zal er de komende tijd weinig te melden zijn. Mijn blog-updates zullen dus een tijdje op een wat lager pitje staan, tenzij er spectaculaire ontwikkelingen zijn.

Ik ga nu het hongergevoel maar even bestrijden met overheerlijke zomerkoninkjes met een beetje zoetstof.  


  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten